maandag 24 februari 2014

Essence XXXL longlasting lipgloss

Essence heeft haar collectie vernieuwd en de matte lipgloss vervangen door een andere matte lipgloss: het komt op hetzelfde neer, dezelfde namen, sommige kleuren hetzelfde, maar is het ook dezelfde kwaliteit. Vandaag review ik voor jullie de kleur 05 Velvet Rose.

Allereerst de verpakking: leuk, classy, een stuk beter dan de vorige! De vorige lipglossen (of eigenlijk: lipcreams) zagen er zo uit:
Bron foto
Wel leuk natuurlijk, maar een beetje klein en kinderlijk met de zilveren dop. De kleur Velvet Rose zat ook in dat assortiment en zag er zo uit:
Bron foto
Over naar de nieuwe lipgloss. Zoals ik al zei is dit een matte variant. Deze lipglosses zijn er ook in de variant Mirror Shine: het tegenovergestelde van mat dus! De matte variant is er ook in de kleuren 06 Soft Nude (nude dus, wat de naam al zegt) en 07 Silky Red (ook die variant zat al in de Stay Matt lijn). De Mirror Shine variant is er in de kleuren 01 Baby Doll's Favourite (een perzikkleurtje), 02 Coral Delight, 03 Very Berry (wat geen berry-kleur is, maar felroze) en 04 I Love Pink (wat dan wel weer een berry-kleurtje is).

De verpakking van deze lipgloss is van hard, doorzichtig plastic waardoor je de kleur goed kan zien. De dop is glanzend zwart. Op de dop zit een sticker waar de naam van de lipgloss op staat. Aan de andere kant van de dop zit een stickertje waar 'MATT effect' op staat. Op de verpakking van de lipgloss staat haar belofte: longlasting, silky lipcream for a soft matt finish. Deze lipgloss belooft dus:
  • Longlasting te zijn
  • Zijdezacht te zijn
  • Met een zachte, matte finish
Veelbelovend! Ik ben benieuwd. Toen ik de verpakking opende, rook ik gelijk een zoete geur. Heel zoet karamel, daar lijkt het op.  Bah, misselijkmakend! Jammer! Gelukkig ruik je er niets meer van als de lipgloss op je lippen zit. De applicator van de lipgloss is een typische lipglossapplicator. Werkt prima, alleen deze werkt wel wat stroef en brengt de lipgloss niet helemaal egaal aan, wat je kan zit op onderstaande foto.


Op mijn lippen vind het effect echt heel erg lelijk! Totaal niet egaal, mijn eigen lipkleur komt er duidelijk doorheen. Mijn lippen zijn erg gepigmenteerd van zichzelf, daardoor kan het ook komen, maar ik vind het ontzettend lelijk. De kleur hoopt zich op, zit niet egaal, maar de kleur is wel erg mooi. Een soort 'my lips but better', maar niet 'better' voor mij. Zit deze lipgloss bij anderen van jullie ook zo lelijk? Jammer Essence!

Ook voelt deze gloss erg droog aan op mijn lippen, maar hij houdt niet lang. Na een uur of twee was hij al van mijn lippen en een maaltijd overleeft hij zeker niet!
Ik ben teleurgesteld maar het kan natuurlijk zijn dat jij de gloss wel mooi vind, als hij het op jouw lippen wel goed doet! 

De Essence XXXL Longlasting lipglosses kosten €2,39 en koop je bij Kruidvat en Trekpleister in het eerste Essence-schap. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Ik vind het heel leuk als je een reactie plaatst! Dit kan een tip zijn, een opmerking of een vraag. Laat je reactie hieronder achter en ik zal (als het kan) reageren! Xxx