dinsdag 25 februari 2014

HEMA It's My Beautiful Skin Day day & nightcream

 Weer een review en weer een budget merk! Deze keer HEMA. Hema heeft haar huidverzorgingslijn vernieuwd en de 'it's my beautiful skin day' en 'hello mirror, guess my age'-lijnen aan het assortiment toegevoegd. 'Hello mirror, guess my age' is voor de wat rijpere huid. Aangezien ik dat niet heb, test ik de andere lijn. Ik heb twee producten uit deze lijn, de day cream voor de dry/sensitive skin en de night cream for all skin types. 

De nieuwe lijn ligt sinds 3 februari 2014 in de winkel en bestaat uit dagcrèmes, een nachtcrème, een serum en gezichtscleansers. De collectie bestaat uit drie lijnen: dry/sensitive skin, all skin types en normal/combined skin. Voor iedereen zit er dus wel wat bij. Omdat ik een gevoelige huid heb, heb ik de dry/sensitive versie met spf 10. Die versie zou roodheden moeten verminderen, hydrateren en irritaties verminderen. De night cream is er bij ons filiaal maar in één variant, ik weet niet of die er in andere versies is. Ik heb in ieder geval de all skin types.

De verpakking: er zit een doosje om het potje heen. Het potje van de dagcrème is wit zonder poespas. De crème is zacht. De dagcrème ruikt heerlijk, net zoals de nachtcrème trouwens: dezelfde geur, en hydrateert even goed als de nachtcrème. Ze zijn even dik, dat komt denk ik doordat ik de dagcrème voor de droge huid heb.
Zo ziet de dagcrème eruit:
Informatie op de verpakking: er zitten geen gekke ingrediënten in. Wel redelijk wat parfum, maar daar kan mijn huid wel tegen. Als je echt een hele gevoelige huid hebt, zou ik dit vermijden. Wel raar dat het in een product voor de gevoelige huid zit! Verder geen alcohol (yes), geen parabenen (YES). en geen kleurstoffen (waar mijn huid slecht tegen kan, YES!).

De nachtcrème zit in een blauw doosje en het potje heeft een blauwe dop. Handig te herkennen!
Ook hierin zit parfum en een vettige variant alcohol die over het algemeen niet irriteert. Weer geen kleurstof, gelukkig.



Rechts de daycream en links de nightcream. Zoals je ziet is de nachtcrème wel wat dikker: dat mag ook wel! Hij trekt dus ook langzamer in, maar dat is niet erg: hij heeft er de hele nacht voor! Mijn huid reageert heel goed op dit spul! Gelukkig! Ik ben erg tevreden en raad dit aan iedereen aan. Helaas trekt het niet megasnel in, maar het voelt ook niet vettig. Jeej!

De day en nightcream kosten €2,95 per stuk en zijn te koop bij de HEMA!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Ik vind het heel leuk als je een reactie plaatst! Dit kan een tip zijn, een opmerking of een vraag. Laat je reactie hieronder achter en ik zal (als het kan) reageren! Xxx