dinsdag 4 maart 2014

Review: nagellak van Maybelline, Essence & Catrice!

Vandaag heb ik een review voor jullie, eigenlijk zijn het er vijf! Ik review namelijk vijf lakjes van drugstore merken, waaronder twee topcoats, twee liquidsands en een gewoon creamy lakje. Tegenwoordig lijkt creamy niet eens meer gewoon te zijn, met al die variaties!

Allereerst de nieuwe lakjes van Catrice & Essence!

Essence Colour & Go Sparkle Sand Effect nail polish - 182 Hello Rosy

Het eerste lakje dat ik review is een liquid sand lakje van Essence. Dit lakje viel me gelijk op omdat 'ie roze is: dat zie je niet zo vaak bij Liquid Sand! In de lak zitten grove rode glitters. De roze kleur is heel bijzonder en speciaal. Ik vind liquid sand lakjes altijd erg leuk, dus ik had hoge verwachtingen!

Het is niet zo goed te zien (hallo overbelichtheid) maar het lijkt net of er kruimels op mijn nagels zaten en zo voelde het ook. Leuk, maar het ziet er niet mooi uit, aangezien dit lakje heel rommelig oogt! Van de kleur verder ben ik niet zo'n fan, ik vind het rode niet zo mooi (de glitters dus), maar als je hier wel van houdt is dit een aanrader. Het kwastje lakt prima, persoonlijk vind ik dit fijner dan het megabrede reservoirkwastje van Catrice (dat soms/vaak teveel nagellak opneemt!).

Pluspunten: 
  • Lakt fijn
  • Mooie kleur
  • Liquid sand effect
  • Goed verkrijgbaar
  • Budget
Minpunten:
  • Blijft niet lang zitten
  • Rode glitters (?)
  • Het ziet er niet zo mooi uit
Essence Colour & Go 182 Hello Rosy kost €1,89 in het tweede schap van Essence bij o.a. de Kruidvat. 

Catrice Crushed Crystals - 06 Call Me Princess

Ook Catrice is met een collectie liquid sands gekomen (nou ja, een soort liquid sand). De lakjes heten de Crushed Crystals en zijn er in zes kleuren: 01 Royal REDding, 02 PLUMdogMillionaire, 03 Shooting Star, 04 Oyster & Champagne, 05 Stardust en 06 Call Me Princess. Call Me Princess is een mooi roze kleurtje met een glitterbom aan goude, groene, blauwe en roze glitters. Over het lakje ligt een goudgroene glans en dit maakt het lakje erg bijzonder!


Dit lakje heeft gelukkig geen te breed kwastje en lakt heel fijn. De kleur vind ik fantastisch en de glans is A-MA-ZING! Het kwastje is wel breed, maar neemt niet te veel nagellak op en is daarom perfect! Hij droogt supersnel en ja, wat valt er nog meer over te zeggen?

Pluspunten:
  • Lakt fijn
  • Bijzondere en mooie kleur
  • Crushed Crystals effect (liquid sand)
  • Goed verkrijgbaar
  • Droogt snel
  • Mooie prijs (€3,39)
  • Blijft op mijn zwakke nagels 2-3 dagen zitten (lang dus).
Minpunten:
  • De dekking is niet helemaal top, zoals je op mijn middelvinger en ringvinger kunt zien!
De Crushed Crystals lakjes zijn voor €3,39 te koop bij de Kruidvat.

Catrice Ultimate Nail Lacquer - 52 Inner Purple Of Trust

Deze keer een gewoon creamy lakje, weer van Catrice en weer een nieuwe. Dit lakje is paars zonder poespas. 
Zoals je al kunt zien neemt het kwastje erg veel (te veel) nagellak op. Dit is erg lastig met lakken: het gaat snel buiten de randjes. De kleur is wel erg mooi en de lak dekt met een laagje al bijna volledig, maar met twee laagjes krijg je het mooiste effect. 

Pluspunten:
  • Mooie kleur
  • Dekt goed
  • Budget (€2,99)
  • Goed verkrijgbaar
Minpunten:
  • Blijft niet lang zitten
  • Lakt niet fijn door het brede kwastje
De Catrice Ultimate Nail Lacquers zijn voor €2,99 te koop bij Kruidvat.

Maybelline Limited Edition Street Artist Topcoat - 02 White Splatter

Maybelline heeft een nieuwe limited edition collectie uitgebracht, de Street Artist Topcoats. Uit deze collectie heb ik twee lakjes meegenomen. De eerste is White Splatter. Dit lakje bestaat uit een transparante basiskleur met daarin grove witte stukjes, wat kleinere paarse, groene en blauwe glitters, kleinere witte stukjes en witte staafjes. Heel leuk en speels!

Op de foto onderin heb ik het lakje over Herome's W.I.C. in Goa aangebracht. Goa is een shimmerig donkerpaars kleurtje en daarover staat White Splatter het best denk ik (of zwart, maar dat had ik niet in huis). Ik vind het lakje superleuk! 

Pluspunten:
  • Droogt snel
  • Hip, modern, leuk kleurtje
  • €3,99
  • Goed verkrijgbaar
Minpunten:
  • Limited Edition! :(
Maybelline Street Artist is verkrijgbaar bij Kruidvat, Trekpleister etc. (tijdelijk) en kost €3,99.

Maybelline Limited Edition Street Artist Topcoat - 04 Alley Attitude

Het tweede Maybelline lakje dat ik heb: uit dezelfde limited edition. Dit lakje is blauw met zwart, een transparante basiskleur die blauwe en zwarte stukjes, staafjes etc. bevat. Minder bijzonder dan de vorige, maar zeker leuk!

Deze lak hoopt iets meer op (zoals je ziet op de foto onderin rechts). Ik heb 'm over Catrice Inner Purple Of Trust aangebracht, wat niet mooi staat, maar wel duidelijk is. De kleur hoopt zich op mijn middelvinger erg op, terwijl hij op mijn ringvinger juist heel subtiel en dun is aangebracht. De lak is dan ook heel erg dun. Ik vind deze minder mooi dan White Splatter.

Pluspunten:
  • Leuk en speciaal effect
  • Droogt snel
  • €3,99
  • Goed verkrijgbaar
Minpunten:
  • Hoopt zich op
  • Erg dun
De Maybelline Street Artist lakjes zijn bij de drogisterijen verkrijgbaar (tijdelijk) en kosten €3,99.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Ik vind het heel leuk als je een reactie plaatst! Dit kan een tip zijn, een opmerking of een vraag. Laat je reactie hieronder achter en ik zal (als het kan) reageren! Xxx