zaterdag 7 juni 2014

Max Factor Lipfinity Lip Colour

Een lipkleur die goed gepigmenteerd is, lang blijft zitten, de lippen niet uitdroogd en daarbij ook nog een prachtig glanst? Dat willen we toch allemaal? Max Factor belooft het. Volgens haar blijft de Lipfinity Lip Colour lijn 24 uur zitten! Max Factor heeft een aantal nieuwe kleurtjes uitgebracht en ik heb er ééntje van, die ik vandaag voor jullie review.


Max Factor Lipfinity Lip Colour 026 So Delightful - €16,99 

De Lipfinity lijn is uitgebreid met zeven nieuwe kleuren. So Delightful is er één van. Deze kleur is een beetje framboos-fuchsiaroze. De kleur is niet uitgesproken warm of koel en zou veel mensen mooi staan, hoewel de glans aan de koele kant is. Laten we snel verder kijken naar dit mooie product!

De verpakking is chic, maar ietwat onhandig. Twee verschillende tubes maakt het geheel toch iets lastiger mee te nemen. Op de verpakking staat een handleiding: je brengt nummer 1 (de kleur) aan over je hele lippen. Dit laat je drogen met je mond open. Als dit mat is opgedroogd, breng je nummer twee (de balsem) aan voor glans en hydratatie. Nummer twee slijt er wel ietwat snel af, dus die moet je regelmatig bijwerken voor een wat fijner gevoel. Met nummer één moet je trouwens wel oppassen: de kleur hoopt zich snel op als er per ongeluk een iets dikkere laag op een plek zit. Dit gaat korrelen en blijft aan de balsem zitten. Ook krijg je een soort randje aan de binnenkant van je lip, waar de kleur ophoudt en je eigen lipkleur het overneemt. Not so sexy met je mond open! Om dit te voorkomen (en daarmee voorkom je ook gelijk het eerste probleem) breng ik een klein beetje kleur vanaf de applicator op de lippen aan (in het midden) en dit dep ik met mijn vinger over m'n hele lippen uit. Houdt ondertussen wel je mond open, want de kleur droogt gelijk.

De applicator is trouwens erg fijn. Ook zit er geen vervelende geur of smaak aan de kleur of balm. Nog een nadeel: de dop van de kleur is groter dan de kleur zelf! Jammer, nu betaal je voor minder kleur, maar wel een mega dop waar je eigenlijk niets aan hebt en die alleen maar ruimte inneemt.

Maar... dit is natuurlijk allemaal maar bijzaak. Het gaat om de kleur zelf, en om de beloftes van MaxFactor. Blijft de kleur echt 24 uur zitten? Is de pigmentatie echt zo goed dat je met een veegje genoeg hebt? We gaan het zien!

Allereerst een swatch op mijn arm. Je ziet dat de glans vrij zilver-blauw (koel) is. De kleur is framboosroze en PRACHTIG! Wauw! Ik had trouwens aardig veel moeite om de swatch weg te boenen, dat belooft veel goeds.

Prachtig hè! De kleur trekt bijna niet in de lijntjes, zit mooi en het belangrijkste: blijft mooi! Zeker geen 24 uur, maar wel een uur of 8. Daarnaar vervaagt 'ie langzaam. Zonder de balm voelt de kleur alles behalve comfortabel op de lippen, die moet je er dus echt wel bij doen! Je ziet wel dat de koele glans erg aanwezig is. Nu ben ik een gemengd type dus staat me dat wel, maar het zal de echt warme types dus niet heel fantastisch staan.

Hier zie je de glans nog iets beter. Ik vind dat niet erg, sterker nog: ik vind het best mooi. Het moet je alleen wel staan.

Deze lipkleur heeft aardig wat nadelen, maar die verdwijnen een beetje tegen de voordelen. Wat een mooie kleur! Echt een aanrader. Je koopt 'm voor €16,99 bij de drogisterijen.
Nu is dat aardig duur, maar de Kruidvat (of een andere drogist) heel vaak aanbiedingen op MaxFactor producten. Ik heb deze voor €10,00 gekocht, en dat is een stuk beter te doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Ik vind het heel leuk als je een reactie plaatst! Dit kan een tip zijn, een opmerking of een vraag. Laat je reactie hieronder achter en ik zal (als het kan) reageren! Xxx