zaterdag 21 december 2013

Kerstlook #1 - Nude glitter! + mini-review

Hoi! Vandaag laat ik jullie mijn eerst kerst-tutorial zien. Ik was van plan om er maar één te maken, maar het zijn er toch twee geworden! Vandaag dus de eerste: glitters met een nude touch! Kijk snel mee!



Van te voren heb ik gedoucht en mijn haar gewassen en geföhnd!
Onderaan dit bericht staan alle producten die ik gebruikt heb nog even op een rijtje!

Als eerst de basis; foundation en concealer.
Ik begin met een primer, daarna breng ik mijn foundation aan en conceal ik mijn donkere kringen en oneffenheden weg.
Tegen de glans breng ik een poeder aan en om meer vorm in mijn gezicht te brengen versterk ik mijn contouren met een matte bronzer.

Dan de ogen. Hiervoor gebruikte ik drie oogschaduws uit de limited edition kerstcollectie van Essence, de Metal Glam eyeshadows. Ik gebruikte de kleuren 08 N'ice Frosting, 03 Frosted Apple en 05 Chocolate Jewelery. Dit zijn een zilveren, roze-rode en bruine shimmery kleur. 
Ik vind dit hele mooie oogschaduws en samen zijn ze al helemaal prachtig. Het nadeel is dat ze heel erg kruimelen, jammer. Ook komt het pigment wat je wel bij de swatches op mijn vingers ziet, op mijn oog niet echt tot z'n recht! 

Van links naar rechts: Frosted Apple, N'ice Frosting en Chocolate Jewelery. 

Dan de ooglook. Ik gebruikte Frosted Apple over mijn hele ooglid, Chocolate Jewelery in mijn arcadeboog en N'ice Frosting in mijn binnenste ooghoek. Als highlight onder de wenkbrauw gebruikte ik een lichtroze kleur uit een quattro van Catrice (050 Twinkle In The Eye). Ik blendde Chocolate Jewelery en Frosted Apple een beetje om de look wat zachter te maken. Daarna bracht ik Frosted Apple nog een keer aan, om 'm nog een keer goed naar voren te brengen. Met een wattenstaafje vervaagde ik de buitenste lijnen een beetje.
Ik gebruikte een zwart oogpotlood en twee verschillende mascara's, omdat ik dat het mooist vind. Ik gebruikte een wenkbrauwpotlood om mijn blonde wenkbrauwen een heel klein beetje bij te tekenen. 

En zo is de ooglook geworden! Ik vind 'm persoonlijk heel mooi en ook heel draagbaar. Zeker omdat ik dit combineerde met een nude lipstick. Over de lipstick gebruikte ik een nude lipgloss. 


Lijst van gebruikte producten:
  • P2 Perfect Face! Anti-Red Base
  • Catrice All Matt Plus foundation in 010 Light Beige
  • Essence Stay All Day 16H concealer in 20 Soft Beige
  • Catrice All Matt Plus Shine Control Powder in 010 Transparent
  • Essence Sun Club Bronzing Powder for Blondes - Lighter Skin
  • Essence Limited Edition Metal Glam eyeshadows in 03 Frosted Apple, 05 Chocolate Jewelery en 08 N'ice Frosting
  • De highlighter uit het Catrice Absolute Eye Colour quattro in 050 Twinkle In The Eye
  • Essence Long Lasting eyepencil in 01 Black Fever
  • Essence I Love Extreme crazy volume mascara
  • L'Oréal Volume Million Lashes Extra Black mascara
  • Essence Eyebrow Designer in 04 Blonde
  • Catrice Ultimate Colour Lipstick in The Nuder The Better
  • Bellápierre Cosmetics super lipgloss in Vanilla Pink

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Ik vind het heel leuk als je een reactie plaatst! Dit kan een tip zijn, een opmerking of een vraag. Laat je reactie hieronder achter en ik zal (als het kan) reageren! Xxx