woensdag 23 juli 2014

Blog review #1 - ultimatefashionlover.blogspot.com

Hey allemaal! Vandaag begin ik een nieuw onderdeel op Beauty By Me, namelijk de blogreview. Dit is praktisch hetzelfde als een productreview, maar dan dus van een blog. Ik leg deze onder de loep qua uiterlijk en inhoud! Ik ben van plan dit 1x per maand te gaan doen. De primeur gaat naar de fashionblog ultimatefashionlover.blogspot.com!


BASISINFORMATIE
Ultimate Fashion Lover is een synoniem voor Sarah. Want dat is wat zij is: een Ultimate Fashion Lover. Sarah blogt en maakt ook filmpjes op haar Youtubekanaal (ultimatefashionlover). Zoals de naam als zegt, draait de blog vooral om fashion, met veel outfit of the day artikelen, maar ook beauty is een onderdeel. Sarah maakt ook regelmatig looks en dergelijke, die ze op film of foto vastlegt. Ook het persoonlijke deel komt terug, bijvoorbeeld in de My Blogger Life In Photos artikelen. De blog is dus heel volledig.
20140717-224429-81869647.jpg
UITERLIJK
Het uiterlijk van Sarah's website is classy en chic, maar kan soms een beetje onduidelijk en rommelig ogen door de krullende en zwierige letters. Ik vind de header heel leuk, deze past wel bij haar (clean en toch classy). Er staan wel erg veel pagina's bovenaan! Die ga ik zo stuk voor stuk langs.
Conclusie: mooi uiterlijk, vooral de header. Past bij Sarah, maar kan rommelig ogen door het lettertype van de titel van de artikelen en het 'Lees Verder'
PAGINA'S
Blog
20140717-230308-82988263.jpg
Op de pagina BLOG staan (niet schrikken) haar blogartikelen. Hiervan wordt per artikel een klein deel + foto getoond. Dit oogt duidelijker en professioneler dan wanneer het hele artikel getoond wordt. Sarah post elke dag een artikel. Van de afgelopen dagen (i.v.m. vakantie schrijf ik dit op 17 juli) waren dat 2x een OOTD, een My Blogger Life In Photos, een Shoplog en een Winactie. Veel afwisseling dus, hoewel ik vind dat Sarah érg vaak een OOTD plaatst. Oké, dat is logisch voor een fashionblogger, gelukkig zien ze artikelen er goed uit met mooie foto's en is er veel afwisseling qua kleding en stijl. Ik vind het fijn dat artikelen mooie foto's hebben. Bonus points!
20140717-230308-82988566.jpg
Conclusie: duidelijke artikelen en mooie foto's. Wel vaak een OOTD, maar misschien hoort dat er wel bij.
About
20140717-230459-83099985.jpg
Op de pagina ABOUT vertelt Sarah kort iets over zichzelf. Ik vind het heel leuk dat ze orthopedagoge is. Lijkt me een heel leuk beroep! Super interessant. Verder staat er gewoon wat korte informatie en een contactmailadres.
Conclusie: niets op aan te merken! Lekker kort en recht toe, recht aan.
Contact
20140717-230807-83287394.jpg
Op de pagina CONTACT vind je een mailadres. Geen contactformulier, wat ik wel jammer vind. Dat zou makkelijker zijn. Sarah heeft er een stukje bijgeschreven, vooral aan PR bureaus en 1 zinnetje voor ons als 'gewone' lezers. Onderaan. Hm.
Conclusie: helaas, geen contactformulier. Ook lijkt het bijna alsof er alleen contact wordt gevraagd aan PR bureaus. Wij lezers komen onderaan. Sarah, als je dit leest: ik hoop dat je er iets mee kunt!
Samenwerkingen
20140717-231224-83544950.jpg
Op deze pagina, SAMENWERKINGEN, staan linkjes met alle webshops, merken en dergelijke waarmee Sarah samen heeft gewerkt of nog steeds mee samenwerkt. Handig, als dit je interesseert of als je een leuke webshop zoekt ;)
Conclusie: ik vind het wel slim dat dit deel uitmaakt van de site, maar als de site enorm groeit, zou ik het weghalen. De lijst wordt dan zo lang dat het niet meer duidelijk is.
Facebook - Youtube - Instagram - Twitter
Als je op een van deze pagina's klikt, word je direct naar de accounts op bovenstaande sites doorgestuurd. Superslim!
Conclusie: heel handig dit! Scheelt een hoop tijd en zoekwerk.
SCHRIJFSTIJL
Zoals jullie misschien weten, is schrijfstijl iets wat ik heel belangrijk vind bij een site. De schrijfstijl kan voor mij een site maken of breken. Grove grammaticale fouten zijn voor mij afknappers en een leuke, spontane schrijfstijl leest stukken makkelijker. Hoe zit dat bij Sarah? Sarah maakt wel eens schoonheidsfoutjes, maar hey, we zijn allemaal mensen. Grove fouten vind je niet op deze blog. Ik vind de schrijfstijl niet altijd even spontaan. Misschien is dat een tip voor alle bloggers out there: enthousiaster en spontaner schrijven bij elk artikel. Niet simpelweg de feitjes opnoemen ("dit shirt is van H&M, de broek ook, de schoenen zijn Allstars, dit was mijn artikel.". NOOOO.) Gelukkig komt dit voorbeeld nooit voor bij Sarah, haha.
Conclusie: Sarah's schrijfstijl is prima, maar kan wel eens wat inspirerender!
FOTOGRAFIE
Dit heb ik eigenlijk al een beetje gezegd!
Conclusie: met de fotografie zit het helemaal goed. Mooie foto's en ook filmkwaliteit is goed.
MOBIELE VERSIE
Tot slot een punt waar ik het minst positief over ben. Ik weet dat de mobiele site met Blogger automatisch gaat, maar kan dit helemaal niet aangepast worden? De mobiele site is handig, ja, maar het oog wil ook wat. En dat krijgt het niet.
Conclusie: De mobiele versie is het tegengestelde van de persoonlijkheid van Sarah. De site is leeg, lelijk en saai.
UITEINDELIJKE CONCLUSIE
Over all ben ik heel positief over de site van Sarah. Natuurlijk zijn er verbeterpunten (mobiele site, spontaniteit, rust, contactpagina), maar er zijn ook veel toppunten (persoonlijkheid, afwisseling, fotografie, duidelijkheid). Ik lees de site van Sarah met veel plezier via Bloglovin' en via de 'gewone' weg. Dit zal ik ook zeker blijven doen.
Ik hoop dat jullie dit soort artikelen leuk vinden. Ik wel in ieder geval!
Love.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Ik vind het heel leuk als je een reactie plaatst! Dit kan een tip zijn, een opmerking of een vraag. Laat je reactie hieronder achter en ik zal (als het kan) reageren! Xxx