dinsdag 15 juli 2014

Persoonlijke update: overstap naar Wordpress

Hey sweethearts! Zoals je misschien weet blog ik op dit moment op twee plekken: Blogger en Wordpress. De reden hiervoor wil ik je in dit artikel uitleggen! Ook wil ik jullie wat vertellen over mijn nieuwe levensstijl, sporten, health en mijn nieuwe camera + wat beelden!


Sinds 7 juli heb ik via Wordpress een tweede blog, die eigenlijk een kopie is van mijn eerste. Ik ben een website met Blogger begonnen, oktober vorig jaar, omdat Blogger voor de hand lag. Blogger is vrij bekend en makkelijk. Toch heb ik Blogger nooit ideaal gevonden. Je kon geen categorie toevoegen en geen tags, maar 'labels'. Er zit geen automatische woordenteller onder een artikel. Je kunt geen contactformulier toevoegen, wat ik wel graag wilde. Er zijn weinig opties en de opties die er zijn werken niet of zijn heel beperkt. Ik wilde professioneler gaan. Verschillende stappen van professionaliteit kon ik via Blogger realiseren, zoals de nieuwe header, lay-out en het toevoegen van 'Dit vind je waarschijnlijk ook leuk', hoewel dat veel moeite kostte. In verdere stappen voelde ik mij beperkt. Daarom heb ik ervoor gekozen om Wordpress en Blogger een tijdje naast elkaar te gebruiken. Waarom Wordpress? Omdat daar alle bovengenoemde opties die ik miste bij Blogger wel zijn. Simpele dingen als woorden tellen en contactformulieren tot aan ingewikkeldere dingen zoals geavanceerde opties enzovoort. Na het aanmaken van Wordpress, wat heel makkelijk is trouwens, moesten er nog veel dingen aangepast worden. Welke dingen? Het 'lees verder' moet worden toegevoegd, de categorie gewijzigd en de tags toegevoegd. Dit ging bij Blogger heel anders, nu is het veel makkelijker en professioneler. Daarom denk ik er sterk over om alleen nog maar te updaten op Wordpress. Ik zal een poll toevoegen zodat jullie kunnen meebeslissen.
[polldaddy poll=8170708]
Voordelen van Wordpress; het is professioneler, makkelijker, het gaat sneller, het toevoegen van opties om te lezen is veel en veel makkelijker (gaat automatisch) en er zijn veel meer opties, zoals (heel simpel) woorden automatisch tellen en categorieën én tags toevoegen (bij Blogger kan je alleen labels toevoegen). Ik vind dit gewoon veel mooier & makkelijker. Ik denk er nog over na, maar op dit moment neig ik naar Wordpress!
Jullie horen van me, als ik de site overgezet heb. Mijn blogspot-site blijft trouwens wél bestaan! Ik vind dat ik mijn eerste site niet zomaar moet weggooien als oud vuil, haha.
Oké, genoeg over Wordpress. Ik vertelde in de intro dat ik veel bezig ben met sporten, health en een nieuwe levensstijl. Ik sta al een tijdje ingeschreven bij een sportschool, maar ik ben al maanden niet geweest. Hoe dat komt? Doordat ik geen goede sportschoenen had. Die ben ik dus eerst maar eens gaan kopen, het zijn de Asics geworden die je op de foto hieronder kunt zien (Asics Ayami-Zone in Black/White/Pink. Deze schoenen werden me in de winkel aangeraden en hebben gel in de zool, waardoor ze lekker lopen en meeveren bij het hardlopen op bijvoorbeeld de loopband. Ik krijg met deze schoenen in combinatie met mijn steunzolen geen zere voeten en geen zere rug.
004

Dit motiveerde mij om veel vaker te gaan sporten. Ik heb voor mezelf een sportschema gemaakt waarin 2x per week cardio, 1x per week krachttraining en 1x per week Blogilates ingepland staat. Voor wie Blogilates niet kent: dit is Pilates en dit doe je door middel van instructiefilmpjes via YouTube. 001Dit is het Blogilates schema wat ik volg, de Beginners kalender. Dit houdt rekening met 7x per week Blogilates, maar ik doe dit 1x per week, anders is het te zwaar voor m'n rug, + ik sport ook al 3 andere keren.
Ik heb gekozen om veel vaker te sporten doordat ik de studie Verpleegkunde ga doen. Hierbij is het sowieso handig om fit te zijn (rennen door het ziekenhuis, haha), maar de hele studie draait ook om health. Ik eet gezonder nu, bijna geen ongezonde tussendoortjes meer, ik sport, ben fitter en voel me fijner! Wat sporten en goed eten toch al niet met je kan doen!
Op naar het laatste onderwerp: m'n nieuwe camera. Ik heb al verteld dat mijn oude camera het begeven heeft (de lens is stuk). Ik heb een nieuwe gekocht, de Sony Cyber-Shot DSC-W830. Deze camera heeft 20,1 MegaPixel, 8x Optische Zoom, 25 mm Wide-Angle Lens en drie opties voor het maken van beelden: foto's, panorama-shots en HD video's. Ik ben erg blij met deze camera, ik zal hieronder enkele foto's laten zien die ik er de afgelopen dagen mee gemaakt heb.
DSC00001

011
007
010
006
Love.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Ik vind het heel leuk als je een reactie plaatst! Dit kan een tip zijn, een opmerking of een vraag. Laat je reactie hieronder achter en ik zal (als het kan) reageren! Xxx