donderdag 17 juli 2014

Mijn avondroutine met NIVEA Sensitive - juli 2014

De laatste tijd is mijn avondroutine veranderd. Dat komt doordat ik hele fijne producten gevonden heb waar mijn gevoelige huidje heel goed tegen kan en die mijn huid ook nog eens schoon laten aanvoelen. Over één van de twee producten ben ik wel enthousiast, maar niet lyrisch, de ander is denk ik de komende tijd niet meer uit mijn routine te slaan. Kijk snel mee!
013


Dit zijn de producten die ik gebruik: de Nivea Sensitive reinigingsmelk & micellaire water. De Garnier Oogreinigingslotion en de HEMA It's My Beautiful Skin Day night cream. Ook gebruik ik 1 groot wattenschijfje (van Kruidvat, de Sensitive lijn) en 2 kleintje (van Kruidvat, de gewone) De foto's zijn trouwens allemaal gemaakt toen het donker was, vandaar dat het licht en de schaduw een beetje gek is. De foto's zijn gemaakt met flits.
Ik begin met het reinigen van mijn ogen. Ik droeg niet veel make-up toen ik deze foto's maakte, behalve veel mascara en een beetje oogpotlood, highlighter in de binnenste ooghoek en op het boogje bij mijn bovenlip en neusbrug, wenkbrauwpoeder en een lipstain. Omdat deze reiniger op oliebasis is (maar niet vet!) verwijder ik hiermee alle make-up, ook de lipmake-up. Deze krijg ik er namelijk niet af met de melk.
017
Ik schud de oogreinigingslotion goed (het is er zo eentje met twee laagjes) en doe hier een beetje van op allebei de wattenschijfjes. Hiermee verwijder ik eerst de lipstain, dan de highlighter en wenkbrauwpoeder en uiteindelijk mijn mascara en oogpotlood. Dit doe ik door de wattenschijfjes eerst op mijn ogen te leggen en daarna rustig met de wimperhaartjes mee te vegen, niet boenen! Dan trek je je wimpers eruit. Vergeet ook de onderkant van je wimpers en de onderkant van je ogen niet.
057
En dan zien de wattenschijfjes er zo uit. Het valt me altijd op dat het linker wattenschijfje (dat ik gebruik voor mijn linker oog) veel zwarter is. Waarschijnlijk doe ik hier onbewust meer mascara op?
Dan ga ik verder met mijn gezicht. Hiervoor gebruik ik eerst deze reinigingsmelk van NIVEA.
051
Dit is de NIVEA Sensitive Reinigingsmelk. Van dit product doe ik een beetje op mijn hand, dan wacht ik even (het product wordt dan door de warmte iets vloeibaarder) en dit breng ik aan over mijn hele gezicht. Dan pak ik het grote wattenschijfje en ga ik met de kant met het reliëf over mijn hele gezicht heel. Ik doe ook mijn oogleden, omdat daar vaak zwarte vlekken achterblijven van mijn oog make-up. Uiteindelijk zit het wattenschijfje er dan zo uit:
055
Dan ga ik verder met de volgende stap: micellair water. Ik vond dit product een beetje overgehyped toen ik het net had. Ik wist niet zo goed wat ik ermee moest.
050
Ik gebruik deze, maar die van Garnier zou ik ook wel eens willen proberen. Ik gebruik deze alleen voor mijn gezicht, mijn ogen gaan er namelijk ontzettend van prikken. Ik doe dit op de achterkant van het wattenschijfje en ga hiermee nog een keer over mijn gezicht. Dit haalt de laatste restjes weg en geeft een heerlijk schoon en fris gevoel.
056
Er komt nog best veel vanaf! Deze stap is dus wel erg belangrijk in je routine. Ik vind het sowieso erg fijn om met een water-achtig product over mijn gezicht te gaan na het reinigen met melk, omdat dit altijd een vettig laagje achterlaag. Er dan nog met een watertje overheen gaan geeft een heel schoon en fris gevoel en haalt dat laagje weg. Ook verwijdert het de laatste vuilresten, zoals je ziet.
De laatste stap is verzorging. Ik gebruik deze nachtcrème van de HEMA. Dit is mijn tweede potje en deze is alweer half leeg. In tegenstelling tot de dagcrème vind ik deze erg fijn.
054
Ik stip dit op verschillende plekken op mijn gezicht aan (wangen, voorhoofd, kin, neus) en masseer het in. Deze crème voelt licht olie-achtig en laat je huid de volgende ochtend prachtig glanzen. Ik ben hier heel tevreden over!
Daarna ga ik lekker slapen! Dit was mijn nieuwe avondroutine met nieuwe producten van NIVEA. Mijn oordeel over de producten? De reinigingsmelk krijgt een 8 en het micellaire water een 9. Ik zoek nog verder naar een fijnere melk, maar deze vind ik al beter dan alle andere die ik tot nu toe geprobeerd heb.
Love.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Ik vind het heel leuk als je een reactie plaatst! Dit kan een tip zijn, een opmerking of een vraag. Laat je reactie hieronder achter en ik zal (als het kan) reageren! Xxx