donderdag 31 juli 2014

This Month: July 2014 - vakantie, uitrusten, studeren

We zijn alweer over de helft van het jaar! Ook juli is voorbij en wat gaat het toch snel... Als jullie dit lezen ben ik op vakantie. Ik was er echt aan toe! Waarom? Daarover lees je zo meer.


Nu ik 3 maanden vakantie had (van 20 mei tot en met 31 augustus) voelt vakantie niet meer als vakantie. Mijn vakantie voelt als normaal en ik denk dat weer naar school gaat ontzettend wennen wordt! De eerste dagen van mijn 'vakantie' waren nog hectisch, tot de examenuitslag en de diploma-uitreiking. Op dat moment viel er een last van mijn schouder die ik tot nu toe totaal nog niet mis! Juni voelde dus echt als vakantie voor me, maar juli niet meer eigenlijk. De scholen in de regio waar ik woon (Midden) hebben of net wel (middelbare scholen) of nog niet eens (basisscholen) vakantie. Ik schrijf dit stuk op 10 juli en de basisscholen hier stoppen 17/18 juli. Dat ik dus op vakantie ga (ben) voelt echt weer even als vakantie, waar ik wel weer aan toe ben ;-).
Waarschijnlijk denken degene die nog op de middelbare school zitten nu: hallo, je hebt al twee maanden vakantie hoor! Maar dan spreek ik jullie nog wel als je er vanaf bent. Ik ben trouwens officieel uitgeschreven: toen ik gisteren wilde inloggen met mijn oude school account, stond er dat mijn gegevens niet meer voorkomen in de database. Ergens voelt dat best weemoedig, haha.
Oh, ik schrijf dit nu trouwens op 10 juli, omdat This Month eigenlijk een soort dagboek van de hele maand is. Als ik zin heb om iets te schrijven, doe ik dat. Ik hoor 15 juli of ik ben toegelaten op mijn opleiding en dan zal ik denk ik wel weer een stukje van deze update schrijven. Zo wordt het een heel persoonlijk en compleet stuk over mijn Juli! Dan weten jullie dat ook even :)
Op 15 juli was de uitslag er nog niet...
En op 16 juli nog niet ... Heel frustrerend!
Ook 17 juli was 'ie er niet...
En de 18e kwam de uitslag. Ik ben ingeloot! Vanaf 1 september begin ik dus met de studie Verpleegkunde (hbo-v) op de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Yes! Dit voelt bijna net zo goed als geslaagd zijn, haha.
Een paar dagen later kreeg ik mijn boekenlijsten binnen. Wow, wat zijn dat veel en vooral dure boeken! Gelukkig zijn er heel veel boeken die ik digitaal kan bestellen en dan op mijn iPad kan openen met de app Bookshelf. Ideaal! Ook kreeg ik het programma van de introductie, die plaats vindt in de laatste week van de zomervakantie (25-29 augustus). Ik heb er zoveel zin in! Eindelijk studeren, ik ben er zo aan toe en heb er enorm veel zin in!
Voordat het studeren begint, mag ik nog even gaan uitrusten. Alle artikelen zijn al af voor mijn vakantie (alles tot 13 augustus), nu is het 22 juli en ik heb mijn Wordpress/Blogger beslissing gemaakt - daarover lees je morgen meer - en ik heb alle artikelen ingepland in zowel Wordpress als Blogger. Ik heb rust met mijn beslissing en ben blij met de mogelijkheid dat dit kan. Daarover spreek ik jullie morgen dus!
Love.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Ik vind het heel leuk als je een reactie plaatst! Dit kan een tip zijn, een opmerking of een vraag. Laat je reactie hieronder achter en ik zal (als het kan) reageren! Xxx