donderdag 24 april 2014

MUA Undress Me Too palette

Omdat we allemaal zo blij zijn dat MUA in Nederland te koop is: twee reviews achter elkaar. Deze keer van het tweede populaire palette: Undress Me Too. Dit palette is een soort 'vervolg' van Undressed  waarover ik pas een review schreef. Undress Me Too schijnt een hele goede dupe te zijn van het Urban Dekay Naked 2 palette! Ik heb dit palette uitgebreid gereviewd en er twee looks mee gemaakt, kijk snel mee!
Allereerst het uiterlijk van het palette. Je kunt het al in de header zien: het palette is wit met een doorzichtig plastic gedeelte waardoor je de kleuren kunt zien. Het geheel voelt wat cheap, maar het ziet er wel speels uit. Je kunt het palette kopen bij een aantal Kruidvat-filialen door heel Nederland en België voor €5,99. 


In dit palette zitten twaalf gevarieerde kleuren, van crèmekleurig tot zwart. De kleuren hebben een naam (yes!) en zitten in een ronde, niet te kleine en niet te grote, pan. De kleuren zijn ietwat korrelig, vooral de zesde, tiende en twaalfde kleur (Dreamy, Wink en Corrupt). Dit zijn de kleuren met de namen erbij:

Klik voor een grotere foto

Swatches van de bovenste rij:

Naked (crèmekleurig, mat) - Devotion (goud met shimmer) - Shy (parelmoer) - Fiery (brons/roségoud met shimmer) - Levish (taupekleurig, mat) - Dreamy (bruin met shimmer)

Zoals je ziet is Levish niet zo goed gepigmenteerd, voor deze swatch moest ik aardig wat moeite doen. Op de ogen valt dit nog enigszins mee. Mijn favoriete kleur uit dit palette is denk ik Devotion. Kijk dan hoe mooi!

Swatches van de onderste rij:

Tranquil (goudbronsachtig met shimmer) - Exposed (blauwgrijzig met shimmer) - Reveal (witgoud/zilver met shimmer, komt niet zo goed over op deze foto!) - Wink (bronsbruin met shimmer) - Obsessed (donkerbruin met shimmer) - Corrupt (zwart, mat)

Corrupt is megagoed gepigmenteerd, maar erg 'stroef', waardoor het heel erg moeilijk is om ermee te werken! Verder vind ik Tranquil erg mooi, Exposed is heel apart en ook erg mooi. 

Met dit palette maakte ik twee looks. Allereerst de look die als beschrijving achterop het palette staat!


Deze look ik niet helemaal mijn ding, een beetje te donker en smokey! Ik heb de namen van de oogschaduwkleuren op de plek waar ik ze heb aangebracht gezet, ik hoop dat het duidelijk is:

  • Naked: in de binnenste ooghoek en op het wenkbrauwbot
  • Levish: over het gehele ooglid
  • Obsessed: over het buitenste derde van het ooglid
  • Corrupt: in de arcadeboog, de outer-V en onder de onderste wimperrand


De beschrijving op de achterkant luidt: Load Lavish shade onto brush and sweep across entire lid to create a natural base. - Using Obsessed shade, pat across outer 1/3 of the lid and build te colour by blending into the eye socket, and out towards the temple. - To contour the eye, smudge Corrupt shade into the crease line and outer corner, working the colour along lower lash line for a smoky effect. - Finish with a dot of shade Reveal to inner corners to make eyes pop!


Verder heb ik bij deze look gebruikt:
  • Catrice All Matt plus foundation in 010 Light Beige
  • Catrice All Matt plus compact powder in 010 Transparent
  • Essence Sun Club allover shimmer (de highlighter hieruit) in 01 Ibiza Sun
  • Essence Eye Sorbet in 05 Illuminating Hazelnut (als basis)
  • MUA Undress Me Too palette, kleuren Naked, Levish, Obsessed en Corrupt
  • Essence I Love Extreme crazy volume mascara
  • Rimmel London Scandaleyes Show Off mascara

De tweede look was een stukje improvisatie met onder andere mijn favoriete kleur uit dit palette: Deviation. Dit is de look geworden:



Dit is meer mijn ding! Mooi brons gemixt met grijs en bruin! Ik heb weer de kleuren op de plek waar ik ze heb aangebracht gezet:


Zoals je ziet bracht ik de volgende kleuren aan:

  • Naked: In de binnenste ooghoek en onder het wenkbrauwbot
  • Devotion: over het gehele ooglid
  • Dreamy: over de buitenste helft van het ooglid
  • Exposed: in de arcadeboog
  • Obsessed: in de outer-V
Ik vind deze look heel mooi en zal 'm zeker vaker gaan dragen! 


Verder gebruikte ik bij deze look:

  • Essence Stay All Day 16h longlasting concealer in 10 Natural Beige 
  • Catrice All Matt plus compact powder in 010 Transparent
  • Essence Eye Sorbet in 05 Illuminating Hazelnut (als basis)
  • MUA Undress Me Too palette, kleuren Naked, Devotion, Dreamy, Exposed, Obsessed
  • Essence Longlasting Eyepencil in 01 Black Fever
  • Essence I Love Extreme crazy volume mascara
  • Rimmel London Scandaleyes Show Off mascara
  • Essence Longlasting Lipstick in 07 Natural Beauty

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Ik vind het heel leuk als je een reactie plaatst! Dit kan een tip zijn, een opmerking of een vraag. Laat je reactie hieronder achter en ik zal (als het kan) reageren! Xxx