zaterdag 19 april 2014

MUA Undressed Palette

Yes! Make Up Academy is eindelijk in Nederland! Vanaf gisteren wordt MUA verkocht bij 80 Kruidvat Filialen in Nederland en Belgiƫ. Zo ook in mijn woonplaats! Ik kocht gisteren gelijk een van de populairste paletten van MUA: het Undressed palette, een dupe van het Naked palette van Urban Dekay! Vandaag review ik deze voor jullie!


Het Undressed palette bevat 12 kleuren zonder naam. De kleuren zijn gevarieerd, van lichtroze mat tot donkerblauw shimmery en van glanzend roze tot mat taupe. Ik vind het palette wel erg goedkoop aanvoelen. Het ziet er wel chic uit, het zwart met zilver, maar het voelt super cheap aan. In het palette zit een dubbelzijdige sponsapplicator, maar deze gebruik ik meestal niet!

En dit zijn de kleuren! De kleuren hebben geen namen, alleen nummers.

  • Shade 1: lijkt mat wit hier, maar is parelmoer
  • Shade 2: heel lichtroze met shimmer
  • Shade 3: mat lichtbruin
  • Shade 4: shimmery lichtbruin
  • Shade 5: mat lichtbruin
  • Shade 6: behoorlijk shimmery goud
  • Shade 7: shimmery medium-donkerbruin
  • Shade 8: bruin met een paar shimmer
  • Shade 9: shimmery roze-koperachtig bruin
  • Shade 10: bruin met shimmer
  • Shade 11: donkerblauw, richting het grijs, met shimmer
  • Shade 12: vrij donkerblauw (donkerder dan op de foto) met shimmer
Zoals je ziet: veel shimmery kleuren in dit palet! Verder is de structuur van de oogschaduws heel zacht, soms een beetje te zacht, bijv. shade 6 (goud): die is enorm korrelig!


De bovenste rij! Shade 1 - Shade 6. Zoals je ziet zijn de matte kleuren veel minder gepigmenteerd, maar dat had ik wel verwacht! De goude kleur is enorm gepigmenteerd en verder is het een beetje matig. 

En de onderste rij, shade 7 - shade 12. Supergoed gepigmenteerd allemaal! De laatste kleur vind ik prachtig!

Ik maakte met dit palet twee looks. De eerste look maakte ik zoals op de achterkant van het palet beschreven staat:



De gebruikte kleuren:
  • Shade 5: over het gehele ooglid
  • Shade 7: over het buitenste deel van het ooglid en de arcadeboog
  • Shade 1: in de binnenste ooghoek en op het wenkbrauwbot
  • Shade 8: samen met shade 7 op de onderste wimperrand

Alle producten die ik heb gebruikt:
  • Essence Stay all day 16h concealer in 10 Natural Beige
  • Catrice All Matt plus compact powder in 010 Transparent
  • Essence Sun Club matt bronzing powder in 01 Natural
  • Essence Sun Club allover shimmer (de highlighter hieruit) in 01 Ibiza Sun
  • Essence Eyebrow Designer in 04 Blonde
  • Essence Eye Sorbet in 05 Illuminating Hazelnut (als basis)
  • MUA Undressed palette, kleuren #1, #5, #7 en #8
  • Essence Longlasting Eyepencil in 01 Black Fever
  • Essence I Love Extreme crazy volume mascara
  • Rimmel London Scandaleyes Show Off mascara
  • Cien Young Swirl Gloss in Cherry Vanilla

De tweede look bedacht ik zelf. 

De gebruikte kleuren:
  • Shade 4: over het hele ooglid
  • Shade 9: over de buitenste 1/2 van het ooglid
  • Shade 12: in de arcadeboog
  • Shade 11: in de buitenste ooghoek en op de onderste wimperrand
  • Shade 2: in de binnenste ooghoek en op het wenkbrauwbot

Alle producten die ik heb gebruikt:

  • Essence Stay all day 16h concealer in 10 Natural Beige
  • Catrice All Matt plus compact powder in 010 Transparent
  • Essence Eye Sorbet in 05 Illuminating Hazelnut (als basis)
  • MUA Undressed palette, kleuren #2, #4, #9, #11 en #12
  • Essence I Love Extreme crazy volume mascara
  • Rimmel London Scandaleyes Show Off mascara
  • Labello Fruity Shine Guave

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Ik vind het heel leuk als je een reactie plaatst! Dit kan een tip zijn, een opmerking of een vraag. Laat je reactie hieronder achter en ik zal (als het kan) reageren! Xxx