zaterdag 31 mei 2014

This Month: May 2014 - examens, vakantie!







Hallo allemaal! Vandaag is het 31 mei. Oké, niet waar, als ik dit schrijf, is het 28 mei. Mei was half leuk en half stress. Ook de komende maand wordt erg leuk. Ik heb er weer zin in. Lees snel verder voor mijn maandelijkse update!

Je kunt het misschien wel aan de hoeveelheid berichten zien: mei was net als april een drukke maand. Ik wilde vooruit werken, maar door het vele leren (examens) kwam dit er niet van. Vandaar dat dit pas mijn vierde bericht deze maand is. De maand begon met twee weekjes 'vakantie', maar deze vakantie bestond uit - drie keer raden - leren.

Παντα...

Op maandag 12 mei was mijn eerste examen: Management & Organisatie. Niet helemaal mijn ding maar hij ging goed. 13 mei volgde Nederlands en 14 mei Wiskunde A. De vijftiende had ik Economie en als laatste in de eerste week Engels op 16 mei. Een hele week vol examen - maar daarna was ik wel bijna klaar. Het weekend was volgepland met leren en op 19 mei ging ik door met Geschiedenis. Last but not least: biologie, op 21 mei. En toen was ik klaar... wat nu? De vakantie is aangebroken en ik weet niet wat ik met al die tijd moet doen.

Allereerst heb ik geen baantje. Dat komt aan de ene kant door de crisis - niemand zoekt mensen - en aan de andere kant door mijn gebrek aan werkervaring - als iemand als mensen zoekt, willen ze graag mensen met werkervaring: dat heb ik niet en als niemand me aanneemt, krijg ik het ook niet - heel jammer! Voor nu vermaak ik me nog wel, met Gossip Girl kijken, en Pretty Little Liars komt 10 juni ook weer, maar toch... (dat is ook ooit afgelopen). Liever had ik werk gehad. Daarbij kan ik - niet om materialistisch te zijn, hoor - best wat geld gebruiken.

Van full-time scholier naar full-time nietsdoen is best een grote stap. Ik vul mijn dagen met klusjes doen thuis, mijn kamer opruimen en mijn creativiteit een beetje zijn gang laten gaan. Hier en daar wat bloggen, tijd maken voor dit persoonlijke artikel. Dat vind ik toch wel het allerleukst: mijn gevoelens op papier (of nou ja, digitaal papier) zetten. Ik wil hier dan ook meer tijd aan besteden - ik heb toch tijd over. Misschien kan ik van full-time naar part-time nietsdoener gaan. Dan kan ik de overige tijd besteden aan bloggen en klusjes.

Friendship Goal

Mei is alweer voorbij, en ja, ik zeg het weer: DE TIJD GAAT ZO SNEL! Nog een maandje en dan zitten we alweer op de helft van 2014. DE HELFT! Het voelt alsof 1 januari gisteren was, terwijl er alweer 5 hele maanden voorbij zijn. Hoe dan? Morgen is het 1 juni. Juni wordt weer een leuke maand, die ongetwijfeld weer veel te snel gaat. 12 juni krijg ik de uitslag van mijn examen - over minder dan twee weken. Dan, twee weken later, de diploma-uitreiking. Tussendoor nog op een mini-vakantie en zo gaat de tijd natuurlijk weer ontzettend snel. Het zal zeker weten leuk zijn. Ik heb er zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Ik vind het heel leuk als je een reactie plaatst! Dit kan een tip zijn, een opmerking of een vraag. Laat je reactie hieronder achter en ik zal (als het kan) reageren! Xxx