maandag 23 juni 2014

Mijn make-upstash opruimen

Voor mijn make-up had ik nog steeds geen goed opbergsysteem gevonden. Tot nu! Ik kocht een 'gewoon' bakje en een bakje met verschillende vakjes bij de HEMA. Het systeem is nog niet perfect, maar werkt voor nu. Kijk snel mee naar hoe ik alles opnieuw indeelde!
Ik gebruikte dus twee bakjes van de HEMA, een bakje voor mijn everydaymake-up van de Big Bazar en een glas voor kwasten en dergelijke van de Action. Allemaal heel budgetproof!



Allereerst zette ik mijn kwasten in het glas. Dit zijn twee kwasten van de HEMA (poeder- en blendkwast) en drie van Essence. Dit spaart veel ruimte en ziet er ook nog leuk uit. 


Hierbij zette ik de tubes die ik heb, omdat deze anders teveel ruimte innemen. Dit zijn twee BB-creams (Catrice en Maybelline) en een primer (P2).

 Daarna deelde ik mijn lipproducten in in twee categorieën: everyday (of every week) - rechts - en de producten die ik bijna nooit of nooit draag - links.

Dit is even grof gesorteerd: de kant die ik niet vaak gebruik. Hier zitten veel felle lipkleuren bij, oude producten die ik niet weg wil doen, lelijke kleuren, plakkende lipglosses en producten die simpelweg niet fijn zijn.


Zo, dit is in eerste instantie even zo geworden. In de grote bak de langere verpakkingen en in de kleine bakjes de kleinere verpakkingen en potjes.

Dit is de every day-kant, of nou ja: de kant met producten die ik fijn vind en vrij regelmatig gebruik. Dit is before.

En after! Het zijn vrij veel producten, maar ik vind het aardig opgeruimd en netjes staan!

Dit zijn mijn oudere en wat nieuwere mascara's. Degene die ik niet meer gebruik gaan in de HEMA-bakken, de drie die ik wel gebruik in het blauwe bakje.


En dan is dit het resultaat! Ik besloot om in de blauwe bak aan de ene kant de langere, liggende producten te doen en aan de andere kant de staande dingen (zoals lipstick, paletten etc.). In de HEMA-bak net zo: de lange en grotere producten in de grote bak en de kleine dingen in de kleine vakjes.

Ook mijn paletten moesten netjes komen: everyday en niet-everyday!


Het resultaat! Met de paletten zo staand in de blauwe bak spaart het heel veel ruimte en ik vind het er leuk uitzien! De niet-everyday paletten waren allemaal wat kleiner en pasten ongeveer in de vakjes bovenin. Hier heb ik later nog wel wat aan veranderd.



De face-producten deelde ik zo in. Degene die niet everyday zijn, pasten in de kleine vakjes en de concealer en poeder liggen netjes in de blauwe bak.



Mijn langwerpige potlood / eyeliner producten deelde ik zo in (bovenste foto is blauwe bak, onderste is doorzichtige HEMA-bak). Je kunt zien dat ik het Sun Club palette alweer heb verplaatst, haha.




Losse oogschaduw en mono's gebruik ik nooit, haha, deze kwamen allemaal in de kleine vakjes terecht. Alleen de Eye Sorbet gebruik ik regelmatig (als primer), dus deze ligt in de blauwe bak.





Tot slot heb ik de random overige producten ingedeeld zoals je op de bovenstaande fotoreeks kunt zien.



Het eindresultaat! Het is heel netjes en ik ben mega tevreden! Nu nog zo houden!

Dit vind je waarschijnlijk ook leuk:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Ik vind het heel leuk als je een reactie plaatst! Dit kan een tip zijn, een opmerking of een vraag. Laat je reactie hieronder achter en ik zal (als het kan) reageren! Xxx